.

.

Meine Freebies

Meine selbst erstellten Stickvorlagen stelle ich euch gerne zur privaten Nutzung zur Verfügung. Bitte das Copyright beachten!

Ohne mein ausdrückliches Einverständnis dürfen die Vorlagen nicht vervielfältigt, digitalisiert, weitergereicht oder an anderer Stelle zum Download angeboten werden.

...

...

Samstag, 16. März 2013

Wunderschöne Tulpen....


 .....hat meine Freundin Jutta gestern mitgebracht. Sie hat ein Händchen für Arrangements und immer wieder neue Ideen, um aus z.B. 5 Tulpen ein wunderhübsches Gesteck zu zaubern:



Zwischenzeitlich habe ich meine angefangenen Ostersticheleien zu Ende gestickt.

Bei diesem Bild haben nun auch alle Hasen ihren Puschel:


Die Piepmätze sind im Käfig verschwunden:

Das Hasenherz und die beiden Hasenansichten sind fertig gestickt, müssen nur noch in Form gebracht werden:



 Dann habe ich noch Häkelhexagons ausgetestet, eins in Mini...


....und eins in Normalgröße:

 14 Tage vor Ostern gibt es nochmal ein österliches Freebie......ein paar Küken. Ich habe mal zwei verschiedene Möglichkeiten der Umrahmung ausprobiert und finde beide schön:







Ein schönes Wochenende!

Viele Grüße

Kommentare:

Lily hat gesagt…

I almost finished *my* "bunny meadow" :)) Worked on it for the last 2 nights... But I'm making it light green. Really puzzled with what type of finish to choose :/

Thank you for today's chicks - I'm surprised with unexpected red background. =) Looks good.

Wishing you a warm weekend

Woolly Bits hat gesagt…

ich komm in diesem jahr ueberhaupt nicht zum ostersticken:( immer ist was anderes, dabei hab ich fleissig alle moeglichen freebies gesammelt (danke fuer alle:). naja, ein bisschen zeit waer ja noch, aber es sieht nicht sehr vielversprechend auch nach viel stickzeit aus... vielleicht im naechsten jahr?
jedenfalls viele fruehlingsgruesse
Bettina

Renate hat gesagt…

@ Lily
You are working during the nights? You ought to sleep....ts ts ts....
concerning "Snow-white"....what about giving it as a present to a children´s hospital. They would be pleased.
Could you please send me again an invitation to your blog....I cannot reach it...I have no idea why....
I wish you a happy Sunday!
Renate

@ Bettina
Das Wetter scheint doch fair zu sein, dieses Mal sind wir mit dem Mistwetter dran. Was Ostersticken anbetrifft, du hast ja noch 14 Tage Zeit, da schafft man doch noch eine Kleinigkeit. Andererseits machst du ja so viele große Projekte, das würde ich z.B. nie schaffen. Ich bewundere deine Ausdauer....beim Stricken gebe ich meist nach den ersten 5 Runden auf....fdann tun mir schon die Finger weh....irgendetwas mach ich da falsch.
Ich sende mal auch sonnige Frühlingsgrüße nach Irland, hoffentlich kühlen sie bis zu euch nicht so ab.
LG
Renate

launisa hat gesagt…

bonjour,

merci pour ces jolies grilles bon week end
isabelle

Lily hat gesagt…

Renate =) obviously you're not the only "stitching owl" :o) I'm most productive working at nights...

Charity is a good idea, which I always keep in mind, I just do't know much about local organizations... will have to investigate... Would be nice to know a family with children (girls) who like handmade treasures :))

My blog is now open :) , probably temporarily, but you can reach it from my profile page. I will send you an invitation too, just in case, but I always make sure you're among my allowed readers, so I don't know why you can't reach it...
Sie sind sehr willkommen dort :}

Irene hat gesagt…

Ich habe eben deine ganz verschiedenen, wunderschönen Werke angeschaut, du machst einfach super schöne Sachen.

LG Irene

Loubie69 hat gesagt…

Love the hexagon crochet :-)

Lily hat gesagt…

Well, I'm stuck with my bunny meadow.... Working on 20 ct, I ran out of thread! :( And I had 4m! Now have to look for the right colour... Half of the tree isn't finished

How do you plan to finish yours? :}
I wonder... a pillow? a bag?...

Renate hat gesagt…

@ Isabelle
Merci Beaucoup!

@ Irene
Vielen Dank für das Lob....ich geb mein Bestes!

@ Lily
I think I will make a wallhanger or something like that. My tree is to small for a pillow. I have so many lovely designs to do....I really do not know which to choose first. And every day I discover new things.....I NEED EXTRATIME!

LG
Renate

Lily hat gesagt…

Well, a small pillow (cushion), a coussinette :) I'm considering it at any rate.
We all need extra time. That's the thing with stitchers. And, yeah too many designs, that's why one should choose special and meaningful ones :}

PS. Woah, I missed a prize draw? I thought I was an attentive reader...

Renate hat gesagt…

No no, Lily, you didn´t miss anything. Cécile asked for the patterns of the houses from last year, but she did it in a post.I cannot send the PDF without knowing her E-Mail-Adress. Perhaps I will make a prize draw in June when my blog celebrates its 4th birthday ;o)

Lily hat gesagt…

He-he... blushing here...
Ooohh, ok, but I'm not after prizes... I just want to participate in something =)
Speaking of asking for patterns... I saw this cute easter bunny you designed, (stitched by someone) that is carrying eggs on a stick... Can't seem to forget it. Was that an exclusive pattern for someone? 'Cos he's really cute :}

Renate hat gesagt…

@ Lily
I´ll tell you in time if I`ll start a giveaway or anything like that.
I am just wondering which bunny pattern you mean. Could you tell me in which post it can be seen.....carrying eggs on a stick.....I cannot remember. You must not forget that I am an old woman with a bad memory ;o)

Lily hat gesagt…

Now,that last sentence can not be true ! :0)
The bunny is from this post http://stickeule.blogspot.com.es/2012/03/die-ersten-gartenarbeiten.html
Thanks for taking time to reply, Renate.
I know it's just a whim of mine after all...

PS. Nice new look btw, & the clock! ;)

Lily hat gesagt…

Ok, I've been really silly... I just realized it's not your pattern, it was exchange...
I'm sorry for wasting your time!

Renate hat gesagt…

No no, not silly, just too fast ;o)
I´ve just found the post. It really was an exchange for easter. You´re not wasting my time, I´ve got a lot of time since I left my schooljob. It´s only that I am a bit lazy sometimes. At the moment I am just building papercard houses which I am intending to wrap with fabric. I´ll show them soon.
Viele Grüße
Renate

Lily hat gesagt…

And I just finished stitching your egg =) Will send you a photo soon.

Still sorry that I forgot it was not your freebie...

Have a nice weekend.